4.06.2007 01:47:02
Herkesin hırsız olduğu bir ülke varmış, diye başlar Italo Calvino’nun ’Kara Koyun’ adlı öyküsü.Ama istisnasız herkesin.
Gece olunca, insanlar maymuncuklarını ve fenerlerini yanına alır ve komşusunun evini soymaya gider. Gün doğarken geri döndüklerinde yüklerini almışlardır. Ama her seferinde kendi evlerini de soyulmuş bulurlar. Italo Calvino’nun Numbers in Darkness adlı eserinde geçer bu öykü. Ülkede herkes çok mutludur, kimse kaybetmez, çünkü herkes birbirinden çalar ve bu dolaşım, son kişi ilk kişiden çalana kadar sürer. Bir gün, nasıl olmuşsa, dürüst bir adam ortaya çıkar. Gece olduğunda, çanta ve fenerle dışarı çıkmaktansa evinde kalıp roman okumayı tercih eder.
Hırsızlar geldiğinde ise evde ışık yandığını görüp soymak için içeri girmezler. Ve bu durum bir süre devam edince, ahali bir konunun açıklığa kavuşmasını ister: ’Çalışmadan yaşamak senin tercihin, ama başkalarını bir şey yapmaktan alıkoymaya hakkın yok.’ Bunun üzerine dürüst adam, geceleri evinden çıkar, fakat hiçbir şey çalmaz. Döndüğü zaman evini hep soyulmuş bulur.
Ve bir haftadan daha az bir sürede, yiyecek tek bir şeyi kalmaz. Dürüst adam soygun yapmadığı için soyulmayanlar diğerlerine göre daha zenginleşmekte ve artık çalmak istememektedir. Dahası, dürüst adamın evi de artık bomboş olduğu için o evi soymaya gidenler de yoksullaşmaktadır. Zenginler, kendileri için soygun yapmak üzere maaşlı hırsızlar tutmaya başlar.
Zengin fakir ayrımı giderek çoğalır. Zenginler mallarını korumak için polis teşkilatı ve hapishane de kurarlar. Bir kaç yıl geçtikten sonra, artık kimse soymaktan ve soyulmaktan söz etmemektedir, sadece zengin ve yoksul vardır ama hâlâ hırsızlık yapmaktadırlar.
Tek dürüst adam ise, daha işin başında açlıktan ölmüştür
Ekleyen/Kaynak: kedimi_7_m
Bu bölüme Hikaye ekleyebilirsiniz. Hikaye eklemek için
tıklayın
Yazan: evsa82 10.07.2007 14:43:44 düzelti hırsızlığın elbet bir sonu vardır her sonun bi başlangıcı da var olmuştur ve bu son yapılanla ilişkilidir her tarla ekiminde son varsa bunun hasata kadar olduğunu unutmayalım ki o ekimin meyvesini insan karşısında bulacak hasattan ne elde edilmek isteniyorsa ona göre ekim yapılmalı
|